Filtrovat
Pixmac000073257975.jpg

Zelený čaj zná lidstvo víc než 5 tisíc let. Je považován za pravý, skutečný čaj. Vyrábí se z lístků čajovníku čínského v nesčetných odrůdách a hybridech. Zelené čaje mají i řadu příznivých účinků - např. na detoxikaci, proti infekci, pro povzbuzení nebo pro boj s nadváhou a civilizačními chorobami. Vyberte si i Vy ten svůj pravý zelený čaj z naší rozsáhlé nabídky.

 

TIP: Víte jak správně připravit zelený čaj? Dozvíte se níže na stránce. x Osvěžující čaje, s kterými v létě zaženete žízeň

  • Balení
  • Druh
  • Rozdělení
  • Řada
  • Značka

  • Počet na stránku
  • 20
  • 40
  • 60

Strana 1 z 4    Celkem 79 záznamů


Zelený čaj 20x2g - Kolekce

  • Výrobce: Grešík-Natura
  • Skladem

60 Kč

Zelený čaj čistý 25x2g - Sencha

  • Výrobce: Basilur
  • Skladem

40 Kč

Zelený čaj čistý 25x2g - Ceylon Green

  • Výrobce: Basilur
  • Skladem

45 Kč

Zelený čaj čistý 25x1,5g - Sencha

  • Výrobce: Basilur
  • Skladem

52 Kč

Zelený čaj 20x2g - Rakytník

  • Výrobce: Apotheke
  • Skladem

54 Kč

Strana 1 z 4    Celkem 79 záznamů

Jak připravit zelený čaj

 

zelené čaje přípravaZelený čaj neprochází při zpracování fermentací. Proto si jeho lístky zachovávají nejen většinu vitamínů a minerálů, ale také charakteristickou zelenou barvu. Sypaný zelený čaj lze obecně připravit různými způsoby, hlavní je ohlídat si teplotu vody, kterou čaj zaléváte a dobu louhování.

Nádobí k přípravě čaje

K přípravě sypaného zeleného čaje vám pro začátek postačí kvalitní nádoba, například větší konvice nebo hrnek. Ideálně pokud nádoba bude vyrobena ze skla nebo porcelánu, protože na tomto materiálu neulpívá původní aroma.

Můžete použít i konvici s integrovaným sítkem nebo sítko samostatné.  Lístky sypaného čaje však mají rády svobodu, proto se je nebojte louhovat v konvičce jen tak volně. Uvolní se z nich tak to pravé aroma a chuť. Sítko v tomto případě teoreticky nepotřebujete. Lístky čaje totiž po vylouhování klesnou ke dnu, takže čaj můžete bez problému slít.

Dávkování zeleného čaje

Doporučené dávkování a doba louhování jsou zpravidla uvedeny výrobcem. Záleží na druhu čaje. Často se doporučuje jedna zarovnaná čajová lžička na jeden šálek. Záleží však na vašich preferencích. Čím větší množství čaje na šálek, tím silnější výluh získáte.

Voda a její teplota

Na zelený čaj je nejlepší použít měkkou vodu, která lístkům pomůže uvolnit jejich aroma. Základním pravidlem je, že voda by měla vždy přejít varem. Následně ji necháte 1-2 minuty stát, aby zchladla na60-80°, což je doporučená teplota pro zalití zeleného čaje.

 

Zelený čaj nikdy nezalévejte vařící vodou. Lístky byste spařili a znehodnotili. Pokud byste naopak čaj zalili vodou příliš chladnou, získáte nevýrazný a mdlý výluh, protože vonné složky se z čaje neměly možnost dobře uvolnit.

 

Vodu, která už v konvici jednou vařila, znovu nikdy nepřevařujte. Použijte vždy čerstvou.

 

Doba louhování zeleného čaje

U zelených sypaných čajů je doporučena doba louhování  1-3 minuty.

Obecně pro všechny typy čajů platí následující: Čím menší části lístků jsou, tím menší množství se dávkuje a kratší dobu louhuje. Louhujte pokud možno v přikryté nádobě.

Dobu louhování zeleného čaje zbytečně nepřekračujte, protože z čaje se uvolní příliš mnoho tříslovin a čaj bude mít nahořklou chuť.

Louhujte pokud možno v přikryté nádobě, aby v čaji zůstaly zachovány veškeré prospěšné látky.

Z kvalitního zeleného sypaného čaje můžete připravit i opakovaný výluh. V takovém případě zvyšte teplotu vody a přiměřeně prodlužte dobu louhování.

zelený čaj -účinkyNegativní účinky zeleného čaje

Jako u všeho i při pití zeleného čaje platí, že všeho moc škodí. Doporučenou hranicí pro množství vypitého zeleného čaje za den je cca 4 velké hrnky (záleží také na vašem metabolismu). Při nadměrném pití se již můžete setkat s negativními účinky zeleného čaje.

Jedním z nich je zastoupený kofein, kterého sice v čaji moc není ale u volkého množství se můžete setkat např. s nevolností, nepravidelným srdečním tepem nebo průjmem. Vyšší hladina kofeinu má vliv i na oční tlak. Jestliže jste diabetik mohou některé kombinace léků a zeleného čaje způsobovat poklesnutí krevního cukru.

Zdravotní benefity zeleného čaje

Pití zeleného čaje vám může pomoci při studiu či situacích, kdy potřebujete kognitivní funkce vašeho mozku. Tedy při řešení různých myšlenkových úloh s důrazem na dobrou paměť. Obsah kofeinu a L-theaninu mají vliv na vyšší produkci dopaminu v těle, což přináší zvýšení motivace, soustředěnosti a zlepšení nálady.

Zelený čaj obsahuje i množství antioxidantů, které díky podpoře metabolismu pomohou i při dietních plánech. Kofein obecně pomáhá tomu, aby se v těle neukládalo tolik přijatých kalorií.